کابینت لمی گلاس و پلی گلاس دو نوع از کابینت های مدرن می باشند که جلوه بسیار زیبایی داشته و با فراهم ساختن سطح براق بر روی درب و سایر بخش های کابینت، محیط آشپزخانه را روشن و بزرگتر نشان می دهد. این دو گروه کابینت نسبتا جدید بوده و با استقبال زیادی مواجه شده اند، به همین دلیل سوالات و ابهاماتی درباره آنها برای بسیاری از افراد وجود دارد. نوین کابین؛ تولید کننده کابینت مدرن و کلاسیک در ادامه به معرفی کابینت های پلی گلاس و لمس گلاس پرداخته و مزایا و معایب هر یک و تفاوت های آنها با کابینت های گلاس را شرح خواهد داد.

کابینت لمی گلاس چیست؟

با توجه به اینکه در اغلب آپارتمان ها با مشکلاتی از قبیل کمبود فضا و نور در محیط آشپزخانه مواجه هستیم، در طراحی کابینت ها تغییر و تحولاتی بوجود آمده که متناسب با این محدودیت ها می باشد. به عنوان مثال استفاده از کابینت های براق که انعکاس نور در آنها بسیار مناسب می باشد، می تواند فضا را بزرگتر و روشن تر نشان دهد. کابینت لمی گلاس (lamigloss) به گروهی از کابینت های آشپزخانه گفته میشود که توسط برند ترکیه ای برای اولین بار معرفی شد. این کابینت ها دارای بدنه ام دی اف بوده و روکش آنها از پی وی سی می باشد و به همین دلیل بازتاب نور در آنها بسیار عالی است. علاوه براین، نوع روکش به کار رفته در آنها منجر به مقاومت بسیار بالا در برابر نم و رطوبت خواهد شد.

در یک تقسیم بندی کلی می توان کابینت های لمس گلاس را در گروه کابینت مدرن آشپزخانه قرار داد، چون سطح کار آنها بدور از طرح های پیچیده و شلوغ بوده و در اغلب مواقع به میزان بسیار کم ابزارزنی با سی ان سی بر روی درب ها در آنها مشاهده میشود.

مزایا کابینت لمی گلاس

در سالهای اخیر طراحی بسیاری از آشپزخانه ها به سبک مدرن انجام میشود و به همین دلیل کابینت های براق با سطح صاف و بدون حکاکی و کنده کاری های زیاد با استقبال بالایی مواجه شده اند. کابینت لمی گلاس از جمله نمونه های بسیار پرطرفداری می باشد که مزایای متعددی را به همراه دارد که برخی از آنها عبارتند از:

طراحی و ساخت کابینت lamigloss به گونه ای می باشد که تمام بخش های آن، حتی لبه ها از ورق ام دی اف بوده و به همین دلیل امکان نفوذ نم و رطوبت در آنها بسیار کم است.روکش PVC به کار رفته در این کابینت ها کاملا در برابر نم، رطوبت، خراش و ضربه و حرارت مقاوم است.تنوع رنگ در این کابینت ها بسیار زیاد بوده و متناسب با هر نوع سبک دکوراسیون می توان نمونه های متعددی را انتخاب نمود.تنوع در طرح های این کابینت ها زیاد می باشد و در انواع مختلف طرح های یکدست (solid)، متالیک (Uni metalics) و طبیعی و خاص اجرا میشوند.تابش مستقیم نور خورشید بر این کابینت ها منجر به تغییر در رنگ آنها نخواهد شد.پلاستیک استفاده شده برای ساخت ام دی اف کابینت لمی گلاس قابل بازیافت می باشد و به محیط زیست آسیبی وارد نخواهند کرد.

معایب کابینت لمی گلاس

علیرغم مزایای متعدد این کابینت ها، ممکن است برخی نقاط منفی نیز در آنها مشاهده گردد که برخی از آنها عبارتند از:

  • قیمت این کابینت ها کمی گران تر از قیمت کابینت های گلاس و پلی گلاس می باشد.
  • سطح براق این کابینت ها زود لک شده و نیاز به تمیزکاری مداوم دارد.
  • استفاده از ورق های نامطلوب ام دی اف و اجرای نادرست آن تاثیر منفی بر کیفیت کار خواهد داشت.

کابینت پلی گلاس چیست؟

کابینت پلی گلاس از دیگر زیرمجموعه های کابینت های براق و سطح شیشه ای می باشد که دارای بدنه ام دی اف بوده و طراحی آنها به سبک مدرن است. از مهم ترین ویژگی های کابینت های های گلاس می توان به استفاده از بدنه ام دی اف بسیار مقاوم با یک لایه پلی استر اشاره نمود. در طراحی و ساخت این کابینت ها ابتدا سطح ام دی اف و لبه های کار با ملامین پوشانده شده و در نهایت یک لایه پلی استر بر روی آن قرار خواهد گرفت. کابینت های پلی استر در دو نوع براق و مات تولید میشوند و رنگ های به کار رفته در آنها می تواند ترکیبی باشد.

مزایا کابینت پلی گلاس

استفاده از روکش پلی استر و لبه های ملامینه در این کابینت ها باعث میشود تا ویژگی های منحصر به فردی در کابینت پلی گلاس به چشم بخورد که برخی از آنها عبارتند از:

  • اجرای طرح های مات و براق در کنار هم بر روی این کابینت ها باعث زیباتر شدن محیط آشپزخانه خواهد شد.
  • این کابینت ها دارای سطح براق و شیشه ای با وزن بسیار سبک و مقاوم می باشند.
  • مقاومت کابینت پلی گلس در برابر نم، رطوبت، نور و حرارت بسیار زیاد می باشد.
  • این کابینت ها ضد خش بوده و در برابر تابش نور خورشید تغییر رنگ در آنها مشاهده نمیشود.
  • با توجه به آنتی باکتریال بودن سطح کابینت، امکان رشد قارچ و باکتری در آن ها وجود ندارد

معایب کابینت پلی گلاس

به عنوان محدودیت در این کابینت ها می توان به قیمت نسبتا گران آنها اشاره نمود. ام دی اف و روکش پلی استر و ملامین استفاده شده در این کابینت ها منجر به افزایش قیمت آنها خواهد شد. علاوه براین، ساخت و اجرای این کابینت ها نیاز به مهارت و تخصص بالایی داشته و نادیده گرفتن جزئیات و ظرافت کار منجر به کاهش کیفیت آنها خواهد شد.

تفاوت کابینت پلی گلاس و لمی گلاس

کابینت لمی گلاس و پلی گلاس هر دو دارای بدنه ام دی اف می باشند و تنها تفاوت موجود در آنها، نوع لایه روکش به کار رفته در هر یک می باشد. در کابینت های پلی گلاس دو طرف کار با ملامین پوشانده شده و یک لایه ملامین روی بدنه ام دی اف قرار گرفته و در نهایت لایه پلی استر بر روی آنها قرار خواهد گرفت. این در حالیست که در لمی گلاس لایه بیرونی کار از جنس پی وس سی می باشد. همچنین لازم به ذکر است که قیمت لمی گلاس گران تر از پلی گلاس می باشد.

تفاوت کابینت پلی گلاس، لمی گلاس و های گلاس

از دیگر نمونه های بسیار پرطرفدار در کابینت آشپزخانه که دارای سطح شیشه ای می باشد، کابینت های گلاس است. این کابینت ها مانند لمی گلاس و پلی گلاس دارای بدنه ام دی اف بسیار مقاوم بوده و روکش به کار رفته در آنها از پلاستیک مخصوصی به نام پلکسی گلاس می باشد. از نظر جلوه ظاهری و همچنین مقاومت، های گلاس بعد از لمی گلاس و پلی گلاس قرار گرفته است.

قیمت کابینت پلی گلاس و لمی گلاس

در محاسبه قیمت کابینت پلی گلاس و لمی گلاس در مرحله اول نوع متریال به کار رفته در آنها اهمیت دارد. ورق و روکش های لمی گلاس و پلی گلاس در دو نوع خارجی و داخلی در بازار موجود می باشند که نوع خارجی آن گران تر است. علاوه براین، طرح و متراژ کابینت ها ضخامت ام دی اف و جنس ام دی اف و همچنین نوع یراق آلات و دستگیره های به کار رفته در آنها نیز همگی می توانند تاثیر زیادی بر قیمت کار داشته باشند.